خبر فوری: کنفرانس خبری درباره‌ی اخترفیزیک پیام‌رسان‌های چندگانه

خبر فوری: کنفرانس خبری درباره‌ی اخترفیزیک پیام‌رسان‌های چندگانه

پنج‌شنبه، ۱۲ جولای ۲۰۱۸، کنفرانس خبری درباره‌ی اخترفیزیک پیام‌رسان‌های چندگانه1 توسط «بنیاد ملی علم۲» آمریکا در شهر واشنگتن‌ دی‌سی برگزار می‌شود. این کنفرانس خبری درباره‌ی یافته‌های جدید اخترفیزیک پیام‌رسان‌های چندگانه است که توسط رصدخانه‌ی نوترینو آیس‌کیوب3 برگزار خواهد شد.

برای مشاهده‌ی زنده‌ی این برنامه، پنج‌شنبه ساعت ۱۱ صبح به وقت شرقی آمریکا (۷:۳۰ شب به وقت تهران) روی این لینک یوتیوب کلیک کنید.

اطلاعات بیشتر درباره‌ی این کنفرانس خبری را اینجا ببینید.

آزاده کیوانی و علی خیراندیش (از نویسندگان اسطرلاب) عضو رصدخانه‌ی آیس‌کیوب هستند و به جزییات بیشتر بعد از کنفرانس خبری و در مقالات بعدی اسطرلاب خواهند پرداخت.


(۱) Multimessenger Astrophysics
(۲) National Science Foundation
(۳) IceCube Neutrino Observatory

گردآوری: آزاده کیوانی

درباره نویسنده

آزاده کیوانی

در حال حاضر به عنوان دیتاساینتیست مشغول است. پیش از این به عنوان محقق و مدرس در دانشگاه کلمبیا در نیویورک به پژوهش در زمینه‌ی اخترفیزیک پیام‌رسان‌های چندگانه، نوترینوها، و امواج گرانشی می‌پرداخت و عضو رصدخانه‌ی نوترینوی IceCube بود. قبل از آن، پژوهشگر پَسادکترا در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و عضو تیم تحقیقاتی AMON بود. او در سال ۲۰۱۳ دکترای خود را در رشته‌ی اخترفیزیک از دانشگاه ایالتی لوییزیانا گرفته است و در طول تحصیلات تکمیلیش عضو رصدخانه Pierre Auger بود. پروژه‌ی دکترای او بررسی تأثیرات میدان مغناطیسی کهکشان راه شیری بر روی انحراف پرتوهای کیهانی پرانرژی در راستای شناخت منشأ و نوع این ذرات بوده است.

یک دیدگاه بنویسید

<