Picture3

شکل ۳: نمودار دامنه-زمان سیگنال پژواک‌ها در فرکانس 72هرتز و یک ثانیه بعد از ادغام. گیل و همکاران در مقاله arXiv:1901.04138 با استفاده از ملاحظات مستقل الکترومغناطیسی به دست آورده‌اند که GW170817 باید در زمانی کم‌تر از یک ثانیه به سیاهچاله رمبش کند، که تایید مستقلی بر سیگنال پژواک‌های دریافتی است. نوار خطای آبی، زمان رمبش با ملاحظات الکترومغناطیسی را نشان می‌دهد که کاملا منطبق بر پیک سیگنال دریافتی است.

شکل ۳: نمودار دامنه-زمان سیگنال پژواک‌ها در فرکانس ۷۲هرتز و یک ثانیه بعد از ادغام. گیل و همکاران در مقاله arXiv:1901.04138 با استفاده از ملاحظات مستقل الکترومغناطیسی به دست آورده‌اند که GW170817 باید در زمانی کم‌تر از یک ثانیه به سیاهچاله رمبش کند، که تایید مستقلی بر سیگنال پژواک‌های دریافتی است. نوار خطای آبی، زمان رمبش با ملاحظات الکترومغناطیسی را نشان می‌دهد که کاملا منطبق بر پیک سیگنال دریافتی است.

دسته‌ها:

درباره نویسنده

آزاده کیوانی

در حال حاضر به عنوان دیتاساینتیست مشغول است. پیش از این به عنوان محقق و مدرس در دانشگاه کلمبیا در نیویورک به پژوهش در زمینه‌ی اخترفیزیک پیام‌رسان‌های چندگانه، نوترینوها، و امواج گرانشی می‌پرداخت و عضو رصدخانه‌ی نوترینوی IceCube بود. قبل از آن، پژوهشگر پَسادکترا در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و عضو تیم تحقیقاتی AMON بود. او در سال ۲۰۱۳ دکترای خود را در رشته‌ی اخترفیزیک از دانشگاه ایالتی لوییزیانا گرفته است و در طول تحصیلات تکمیلیش عضو رصدخانه Pierre Auger بود. پروژه‌ی دکترای او بررسی تأثیرات میدان مغناطیسی کهکشان راه شیری بر روی انحراف پرتوهای کیهانی پرانرژی در راستای شناخت منشأ و نوع این ذرات بوده است.

یک دیدگاه بنویسید

<